רחוב סרלין 3 תל אביב, 6765374
א' - ה' 09:00-18:00 שישי עד 12:00
רחוב סרלין 3 תל אביב, 6765374
א' - ה' 09:00-18:00 שישי עד 12:00
Post Image
18 פבר, 2018
Posted by מנעולן מרכז
0 comment

עוברים למרכז? נתקעתם מחוץ לדלת נעזור לכם, לגבי זיהום האוויר כנסו ותקראו

עוברים למרכז מהצפון, קחו בחשבון את זיהום האוויר בתל אביב

כאשר בוחרים מקומות למגורים, שמים לב לגורמים רבים, זאת על מנת להגיע למסקנות המקיפות ביותר. בשנים האחרונות מקדישים יותר ויותר תשומת לב לנושא זיהום האוויר, משום שידוע שמדובר בגורם חשוב ביותר שעולה בבריאות, בעיקר אם מעוניינים להשתקע עם ילדים.

אזור המרכז היה ונשאר אטרקטיבי ביותר עבור אנשים בעלי שאיפות משמעותיות לעתיד, ולכן מסתמן על פי הנהירה למרכז כי במשקל נושא זיהום אוויר במרכז מול האפשרויות הכלכליות ואחרות שמעניק האזור לתושביו, האחרון מביניהם עולה על קודמו.

מהו מקור זיהום האוויר במרכז?

באופן טבעי, אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר לזיהום האוויר במרכז זה האופי המטרופוליני – המון אנשים משמע המון רכבים, משמע זיהום אוויר הנוסף על הפעילות התעשייתית הענפה באזור, ולכל אלו נוספה גם תחנת הכוח רידינג.

בתל אביב עדיין פועל שדה התעופה בצפון העיר, ובשנים הבאות יימשכו עבודות הרכבת התחתית ובנוסף בכל ערי המרכז ולא רק בתל אביב פיתוח הנדל"ן בתנופה לרבות פרויקטים רבים של תמ"א 38 כל אלו תורמים אף יותר לפקטור של זיהום האוויר.

עקב בעיית השטח המצומצם במדינת ישראל הנובע מריכוזיות אזורי המגורים גם בשל הצורך בשטחים צבאיים נרחבים בשאר האזורים, כמעט בכל עיר בינונית עד גדולה בהתאמה לפרופורציה של המדינה, יש אזורים תעשייתיים צמודים, כך שהבעיה היא כלל-ארצית ברובה, אך בכל זאת ולהוציא כרגע מהמשוואה את הבעיה הידועה בחיפה, היקף בעיית זיהום האוויר המשמעותית ביותר הוא דווקא באזור המרכז.

פתרונות אפשריים ופשרות עתידיות

ראוי לציין שעל פי נתוני משרד איכות הסביבה, בחודשי הקיץ לזיהום יש נטייה להתפזר מהר יותר, כך שתושבי המרכז נושמים פחות ממנו. בחודשי החורף הזיהום נשאר במקומו למשך זמן רב יותר. אז אם יש לכם את הפריווילגיה לבלות בתל אביב רק בחודשי הקיץ למרות בעיית הלחות הקשה, זה יכול להוות פתרון.

בנוסף, בזכות האפשרות למדוד את זיהום האוויר, ניתן לבחור במקומות נקודתיים שהודות למאפיינים הגיאוגרפיים שלהם (קרבה להרים ו/או לים, גובה מעל פני הים וכו') זיהום האוויר שבהם מופחת.

נקודה חשובה שיש לקחת בחשבון

במרוצת השנים, נעשים מאמצים בתחומים שונים לצמצם את זיהום האוויר, בין אם מדובר במעבר לחומרי גלם טבעיים יותר (למשל, מ-2006 תחנת הכוח רדינג פועלת על גז טבעי ולא על דלק) ובין אם מדובר במעבר לנסיעה על אופניים בעיר במקום ברכבים. כך ניתן לשער שעם הזמן המדדים של זיהום האוויר ישתפרו.

זיהום האוויר הוא בעיה כלל ארצית ואף עולמית שגורמים רבים פועלים לשפרה מדי יום ביום; נשאר לקוות שתוך זמן קצר תושבי מדינת ישראל יקצרו את הפירות.