רחוב סרלין 3 תל אביב, 6765374
א' - ה' 09:00-18:00 שישי עד 12:00
רחוב סרלין 3 תל אביב, 6765374
א' - ה' 09:00-18:00 שישי עד 12:00
Post Image
08 נוב, 2018
Posted by מנעולן מרכז
0 comment

פורץ בבת ים מאמין בסגולות לביטחון ולשמירה וביטחון אך גם סומכים על מנעולן אמין

אמונה אחת קטנה שנשארה לי

פורץ בבת ים נדרש לפעמים גם לפתוח דלת בית כנסת אם זו נטרקה. העיר בת ים מלאה בתי כנסת, בהם מתקיימים שיעורי תורה באופן קבוע. הקשר הספציפי שלנו לנושא הוא עניין הביטחון. כמי שמתעניינים בעולם האבטחה, תפיסת המילה ביטחון מעוררת בנו קונוטציות, ובהן אמונה. שהרי בימינו, כפי שאומר רב צדיק ונכבד, 'אין בטחון בשום דבר: אדם יכול להיות מיליונר ובעל עושר רב, אך כעבור זמן אף פרוטות חסרות לו בכיסו.' אם כך, שורש המילה- בטח, משקף כי הרבה פעמים למעשה מה שמקנה את הביטחון זו האמונה. מסתבר, כי רבים מתושבי בת ים אף הם סבורים כך, ואחד מהם ביקש להסביר לנו כי "אמונה זוהי ידיעה שאי אפשר להוכיח אותה."

סגולות לשמירה וביטחון

אכן, לא ניתן להוכיח כי הדבר שאדם מאמין בו בהכרח קיים, ויחד עם זאת, מסקרן לגלות ענייני סגולות לשמירה. באחד מביקורינו בעיר, הגענו לדירה נחמדה, ושמנו לב כי מעל דלת הכניסה מודבקים דפי ערבה. לאחר מכן, אדם נוסף שפגשנו, שניזוק מפריצות בעבר, הראה לנו כי מאז, הוא מחזיק באחד מכיסיו מעין קמע לשמירה ולפיו, זה עוזר לו. בהמשך, אדם בו פגשנו סיפר כי בקהילה אליה משתייך, נוהגים לקרוא בכל יום שלישי את פרשת בלק, מספר במדבר, משום שזוהי סגולה לשמירה מעצת האויבים בסתר.

מאד נהנינו מחילופי הדברים עם תושבי בת ים עמם שוחחנו. למען הגילוי הנאות, טרם בדקנו את כל הסגולות בנושאים האמורים. על פי רוב, השיחות נבעו מתוך כך כי אנחנו נמצאים במקום כדי לתת שירות ומשתדלים לעשות זאת עם המון שמחה וכמובן אמונה. בין אם זה לעזור בחילוץ, להחליף או לתקן מנעולים מיוחדים, ולהתקין מצלמות אבטחה על מנת למנוע את הפריצה הבאה, חלילה, אנו רצים להיות שם כדי לתת את השירות הכי טוב, ונשתדל לעשות זאת בחיוך, אפילו אם מדובר בשעה מאוחרת בלילה.