רחוב סרלין 3 תל אביב, 6765374
א' - ה' 09:00-18:00 שישי עד 12:00
רחוב סרלין 3 תל אביב, 6765374
א' - ה' 09:00-18:00 שישי עד 12:00
Post Image
08 נוב, 2018
Posted by מנעולן מרכז
0 comment

פורץ בחולון טוב שישה זמין העיר שוקקת ותוססת וכך גם התנועה, הזמנת מנעולן שלא מחולון יכול לקחת שעות עד שיגיע

חולון – עיר מרכזית וגם שוקקת

פורץ בחולון משרת את ככל העיר חולון המונה בערך 206 אלף תושבים ומשתרעת על שטח של כ- 20 אלף דונמים. בהיותה גובלת בערים בת ים, ראשון לציון ותל אביב, נחשבת לעיר מרכזית באזור גוש דן, והשנייה בגודלה במחוז תל אביב. הנהלת העיר מפעילה דף פייסבוק תוסס ופעיל ביותר, בשם "פורום חולון" ולו 42 אלף עוקבים.

באתר עיריית חולון פורסם באחרונה, לקראת הבחירות ביום שלישי (30.10), כי כחלק מהעניין הציבורי סביב המועמדים לראשות העיר, אף עלתה בקשה מצד התושבים כי על מי שייבחר יש להשקיע בפיתוח נושא הספורט.

מהמקומונים האינטרנטיים של חולון עולה תמונה כי אכן לתושבי העיר עניין רב בכדורסל, כעת בפרט כשהפועל חולון מתקרבת לשלב הבא בליגת האלופות. לא אחת מתארגנים בעיר מגוון מרוצים אתלטיים מהם נהנים התושבים, ואף שתיים מתושבות חולון הגיעו להישג ספורטיבי מרשים עם זכייתן באליפות אירופה בקפוארה לפני כמספר חודשים.

הייטק או לא-טק?

הודות לאזורי מסחר חדישים, כמרכז עזריאלי בחולון, העיר מאכלסת גם חברות הייטק בולטות כגון סאפיינס, פיריון ונוספות. למרות זאת, למרבה האירוניה עבור רוב התושבים אלו לא בהכרח מהוות כפתרון תעסוקתי, שכן רוב מודעות הדרושים עבור חברות אלה, דורשות השכלה בתחומי מדעים או הנדסה, ידע טכני וניסיון עשיר במחשבים.

אמנם ישנה התחדשות במסגרת פינוי בינוי, אך במבט מפוכח על העיר ניתן לראות כי קיימות בה גם שכונות בהן הזמן כאילו עצר מלכת, בהן מבני בניינים ישנים, ואזורים אפרוריים מעט. העיר גדושה במרכזים ובמתנ"סים אך מבחינת אזורי קניות לרוב מדובר בחנויות ושווקים מסחריים וקמעונאיים.

עד כה היה בעיר קניון יחידי, ובקרוב צפוי להמשיך ולהתפתח מרכז נתנאל שצפוי להיקרא "גן העיר". תושבים רבים הביעו זעם על כי הקמת המרכז החדש נעשתה דווקא מטרים ספורים ליד קניון חולון. הבעת התרעומת נבעה מהעובדה כי הסוחרים מתחרים על אותה אוכלוסייה, וכך עלולים לפגוע בפרנסת בעלי החנויות הוותיקות. בנוסף, מכיוון שמדובר במתחמי קניות כמעט צמודים, נטען כי קיימת כאן פגיעה באיכות חייהם של תושבי השכונה החדשה, המכונה "ח-300".

לא עוזב את העיר

משיחות עם תושבי העיר חולון בענייני תעסוקה, שמי מבניהם נמצאים בתהליך של חיפוש עבודה, נשמע כי על פי רוב הם יעדיפו להישאר בתחומיה הגיאוגרפיים, כלומר לעבוד בתוך העיר. בין אם זה משום שהפקקים גורמים לזמן נסיעה ממושך הלוך ושוב, וכך להארכתו לכאורה של יום העבודה, אף אם מדובר בעיר סמוכה כתל אביב. לחלופין, מכיוון שעל פי רוב, אין בבעלות התושבים רכב, ואם ירצו לנסוע, אף לאזור גבולה הדרומי של תל אביב, יהיו נתונים לחסדי התחבורה הציבורית, שעבור חלקם רק צירוף המילים האלה כבר אומר שאת המיקוד לחיפוש מקום העבודה הבא, יערכו "רק בחולון".